طرحی نو دراندازیم . . . 🤔
نگاهی به تاثیر خلاقیت ونوآوری در پیام های آموزشی ،فرهنگی _ ترافیکی وتاثیر آن درجذب واستقبال مخاطبین واصلاح رفتار
می گویند شرکت تویوتا ژاپن روزانه از کارگرانش خواسته است ایده های خلاقانه ونو در راستای تولید محصولات خود بدهند حتی اگر تکراری باشد . کسی حق ندارد بدون داده ایده شرکت را ترک کند.
تازه ، نو ، هماهنگی ومتناسب بودن با مشکلات یا معضلات ونیازهای روزمردم ویا جامعه هدف ، جذابیت داشتن ، زیبایی شناسی ، هماهنگی با قوانین ومقررات ، بدآموزی نداشتن، درنظرگرفتن سن ، جنسیت وحتی شغل ، جایگاه فردی واجتماعی ،سازگاری با عرف محل ومنطقه ، سواد وتحصیلات و…باید در تهیه ، طراحی ، ساخت ، تولید وخلق یک تبلیغ ،فرهنگ سازی وپیام ترافیکی بااستفاده از ظرفیت بی نظیرهنردر قالب ،سبک های مختلف وگونه های متفاوت هنر های هفت گانه مورد توجه قرار گیرد.
جهت دوام وبقای این مهم یک اتاق فکر برای به روز سازی ، نیاز سنجی مخاطبین ،بررسی بازخورد وتاثیر محتوی های تولیدشده ،اصلاح نقاط صعف وتقویت نقاط قوت ، شناخت ضرورت ها ونیاز ها ضروری و بشدت لازم است.
شما چه ویژگی دیگری برای پیام های خلاقانه ترافیکی پیشنهادی دهید یا به نظرتون می رسد؟ چه نمونه های موفق ویا نمونه پیام های تبلیغاتی بد را سراغ دارید؟
نمونه آگهی خلاقانه برای فرهنگ سازی: کمربند ایمنی صندلی عقب را ببندید!
📌 هنگام تصادف در سرعتهای بالا، صندلی جلویی مانند دیوار آجری عمل میکند !